فروشگاه  فایل کده

فروشگاه فایل کده

پایان نامه. طرح توجیهی. مقاله،تحقیق،حل المسائل، جزوه،گزارش کار،پاورپوینت،قرارداد،سال 1398
فروشگاه  فایل کده

فروشگاه فایل کده

پایان نامه. طرح توجیهی. مقاله،تحقیق،حل المسائل، جزوه،گزارش کار،پاورپوینت،قرارداد،سال 1398

طرح توجیهی تولید و بسته بندی ماءالشعیر و عصاره مالت

  طرح توجیهی تولید و بسته بندی ماءالشعیر و عصاره مالت

چکیده: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جهان به همراه تنوع فوق العاده بخصوص در تولیدانواع کالاهای مصرفی و با کیفیت گوناگون موجب شده ، گرایش مردم به سوی مصرف نوشابه ها شدیداً افزایش پیدا نماید . تنوع درتولید نوشیدنیها بسته به نوع طعم دهنده ها ( طبیعی یا مصنوعی) و گاز دار یا غیر گاز دار بودن آنها بسیار وسیع بوده و بطور کلی روزانه چند صد میلیون لیتر از اینگونه محصولات نوشیدنی در جهان مصرف می شوند و می توان گفت بعد از دخانیات پرمصرف ترین فرآورده های صنعتی محسوب می گردند . بر طبق آمار و ارقام موجود مصرف سرانه نوشابه در کشور آلمان 90 لیتر و در ایران 25 لیتر در سال می باشد. از طرفی همزمان با پیشرفت فن آوری تولید نوشابه ها ، اطلاعات ذیقیمتی در حیطه علوم زیستی و بیولوژیکی بدست آمده است که ارزش و اهمیت نوشیدنیهای طبیعی یا ساخته شده براساس مواد طبیعی و غیر سنتیتک را در مقابل نوشیدنیهای ساخته شده از مواد سنتیتک روبروز مشخص تر کرده و به عبارت دیگر مضرات و اثرات جانبی نوشابه های غیر طبیعی روی ارگانهای مختلف بدن بویژه جهاز هاضمه و کبد و همچنین ایجاد چاقی بوضوح بر همگان معلوم گردیده است . از این جهت گرایش به مصرف نوشیدنیهای طبیعی از جمله ماءالشعیر و استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه افراد ، به منظور تأمین مواد مغذی نظیر ویتامین ها ، املاح معدنی و اسیدهای آمینه صورت گرفته و به همین لحاظ آبجو از دیر باز در کشورهای اروپایی به نان مایع معروف بوده است . اهمیت این محصول از بابت طبی علاوه بر ارزش غذایی آن خود مقوله ای است که برای مصرف کنندگان آن پوشیده نیست ولی ذکر آنها در این مقدمه مقدور نمی باشد . پی بردن به اهمیت حیاتی این محصولات و تغییر الگوی غذایی جهت برخورداری از سلامتی و حداکثر طول عمر انسانها کشورهای شرقی را بر آن داشته است که قدمهای اساسی در تولید و مصرف نوشیدنیهای طبیعی بردارند بر همین اساس مصرف سرانه آبجو ( الکلی و غیر الکلی) در کشور آلمان 150 لیتر در مقایسه با نوشابه 90 لیتر در سال می باشد . در حالیکه آمار سرانه مصرف ماءالشعیر در کشورمان از 3 لیتر فراتر نمی رود .

فهرست:

  • مقدمه
  • معرفی محصول
  • انواع مالت
  • ترکیب شیمیایی و ارزش تغذیه ای مالت
  • موارد استفاده مالت
  • عصاره مالت
  • ماء الشعیر
  • خواص ماءالشعیر
  • نام و کد محصول (آیسیک 3)
  • شماره تعرفه گمرکی
  • شرایط واردات
  • بررسی و ارائه استاندارد ( ملی یا بین المللی )
  • استاندارد و ویژگی های عصاره مالت
  • استاندارد و ویژگی های ماءالشعیر
  • ویژگیهای ظاهری ماءالشعیر
  • ویژگیهای شیمیایی و میکروبیولوژی ماءالشعیر
  • نحوه بسته بندی
  • بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
  • قیمت محصول در 5 سال گذشته
  • توضیح موارد مصرف و کاربرد
  • بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن برمصرف محصول
  • اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
  • کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
  • شرایط صادرات
  • وضعیت عرضه و تقاضا
  • شرحی بر وضعیت تولید کنندگان داخلی محصول
  • بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا
  • بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
  • شرحی بر وضعیت گذشته و فعلی واردات ماءالشعیر
  • واردات عصاره مالت
  • بررسی اجمالی رقبا و دور نمای پوشش تقاضا در سالهای آتی
  • بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
  • مصرف ماءالشعیر
  • مصرف عصاره مالت
  • بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 و امکان توسعه آن
  • شرحی بر وضعیت گذشته صادرات محصولات
  • صادرات ، بررسی سوابق و عوامل اصلی مؤثر در آن
  • شرحی بر صادرات عصاره مالت
  • محدودیتهای دولت جهت صادرات
  • بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات
  • نیاز به ماءالشعیر
  • نیاز به محصول عصاره مالت
  • روش تولید در ایران و اروپا
  • روش معمول در ایران
  • روش معمول در اروپا
  • پروسه تولید مالت ( Malting)
  • فرآیند تولید عصاره مالت ، ماءالشعیر و واحد پرکنی (Brew house & Filling)
  • مزایای متدولوژی تولید منتخب و دلایل انتخاب آن
  • تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در فرایند تولید محصول
  • چگونگی انتقال تکنولوژی
  • مسائل زیست محیطی مرتبط با تکنولوژی منتخب
  • ضایعات تولیدی تکنولوژی منتخب
  • بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی
  • تعیین ظرفیت اقتصادی
  • محاسبه تعداد ماشین آلات مورد نیاز
  • روش محاسبه ماشین آلات با استفاده از زمان تولید
  • تعداد ماشین آلات مورد نیاز بخش مالت سازی
  • تعداد ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید عصاره مالت و ماءالشعیر
  • انتخاب فروشنده یا سازنده ماشین آلات
  • معرفی شرکتهای برتر در صنعت ماءالشعیرسازی
  • سایر نیازمندیها
  • لیست تجهیزات آزمایشگاهی
  • تجهیزات حمل و نقل درون و برون کارگاهی
  • تجهیزات اداری مورد نیاز طرح
  • فضاها و ساختمانها
  • فضای مورد نیاز بخش اداری کارخانه
  • محاسبه فضای مورد نیاز تولیدی
  • فضای مورد نیاز غیر مستقیم تولید
  • فضای مورد نیاز نهارخوری و آشپزخانه
  • فضای مورد نیاز سرویس بهداشتی
  • فضای مورد نیاز انبار مواد اولیه
  • فضای مورد نیاز انبار محصول
  • خلاصه وضعیت فضاهای مورد نیاز
  • میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن
  • مشخصات فنی مواد اولیه و میزان مصرف
  • میزان مواد اولیه ( اصلی ، کمکی و بسته بندی) مورد نیاز طرح
  • میزان مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات طرح
  • میزان مواد مصرفی کمکی و بسته بندی
  • پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
  • وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
  • چارت سازمانی دوران بهره برداری
  • بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ...
  • تأسیسات برق اضطراری
  • سیستم تصفیه آب
  • سیستم تصفیه فاضلاب
  • سوخت مصرفی ( گاز و گازوئیل )
  • سیستم هوای فشرده
  • سیستم بخار مصرفی
  • سیستم گرمایش
  • سیستم سرمایش
  • تجهیزات اطفاء حریق
  • وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
  • تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید
...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 97

 


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.